Ve všech call centrech, nejen v Brně, je velká fluktuace zaměstnanců i brigádníků. Prakticky každý týden jsou pořádána nová školení a call centrum zaplňují nové tváře. To je samozřejmě způsobeno více než jednou okolností. Hlavním důvodem je, že velká část operátorů v call centrech jsou brigádníci a doba jejich setrvání ve firmě má spíše krátkodobý charakter, například jen přes prázdniny, nebo specifické období v průběhu vysokoškolského semestru. I přes flexibilitu brigády ji ruší spousta operátorů před a v průběhu zkouškového období a dávají přednost studijním povinnostem před brigádou v call centru. Mnozí se sice vracejí, ale zpravidla bývá nutné je proškolit znovu.
Druhým důvodem vysoké fluktuace jsou samozřejmě kritéria na kvalitu hovorů, kterých se nepodaří dosáhnout všem. Kritéria jsou rozdílná, vždy závisí na konkrétním call centru a projektu, jenž se aktuálně volá. Je pochopitelné, že úspěšnost je u levného produktu za 100,- Kč vyšší než u produktu za 3.000,- Kč. Od toho se také odvíjí hodnocení brigádníků – levnější produkt se prodává lépe, je tedy nutné zvládnout více prodejů než u dražšího.
V brněnském call centru Istima jsou kritéria na kvalitu hovorů přísná, ale spravedlivá - založená na dlouhodobých zkušenostech s produkty, jež prodáváme. Istima si své pracovníky i brigádníky „vypiplá“, i z nezkušeného nováčka, který nikdy nevedl obchodní hovor, je během týdne schopná udělat operátora s dobrými prodeji.
Největší zájem o brigádu v call centru je samozřejmě na začátku léta a pak postupně slábne, ale díky vysoké fluktuaci je možné se o brigádu ucházet prakticky kdykoliv, nikdo vás domů nepošle :-).
Žádné komentáře:
Okomentovat